27 آوریل 2024 - 17:44

راهنمای سفر به مسقط

24 فوریه 2024 - 17:20 dsfr.ir/ek65o

راهنمای سفر به مسقط
راهنمای سفر به مسقط | Muscat, Oman 2024: All You Need to Know Before You Go
راهنمای سفر به مسقط | Muscat, Oman 2024: All You Need to Know Before You Go

مسقط، پایتخت عمان، مقصدی جذاب و دیدنی برای سفر است. این شهر با جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد، آب و هوای مطبوع در زمستان و امکانات رفاهی مناسب، سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

به گزارش «دنیای سفر»، عمان، کشوری با فرهنگ غنی و تاریخ پربار، در شبه جزیره عربستان واقع شده و مسقط، پایتخت این کشور، دروازه ای به سوی این سرزمین شگفت انگیز است. شهر زیبای مسقط نیز یکی از مقاصد اصلی گردشگران است که سالانه میلیون ها نفر راهی آن می شوند.

اگر شما هم قصد سفر به پایتخت عمان دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت مسقط کجاست و بهترین راه سفر به مسقط چیست؟

مسقط کجاست؟

مسقط در شمال شرقی عمان، در کرانه دریای عمان واقع شده است. این شهر از ترکیب سه شهر قدیمی مطرح، مسقط و روای تشکیل شده و به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عمان شناخته می شود. فاصله بین ایران و مسقط به مبدا و مقصد دقیق شما در هر دو کشور بستگی دارد. به طور کلی، فاصله هوایی بین تهران تا مسقط حدود ۱۵۰۸ کیلومتر است. شما می توانید از مبدا ایران به روش های مختلف راهی مسقط شوید.

راهنمای سفر به مسقط | Muscat Travel Guide

مسیرهای زمینی که برای سفر به مسقط وجود دارد از دو راه بندرعباس و ایرانشهر است.

  1. مسیر زمینی از طریق بندرعباس: فاصله بندرعباس تا مسقط حدود ۴۵۰ کیلومتر است. می توانید با استفاده از خودرو شخصی یا اتوبوس از بندرعباس به مسقط سفر کنید.
  2. مسیر زمینی از طریق ایرانشهر: فاصله ایرانشهر تا مسقط حدود ۶۳۰ کیلومتر است. این مسیر برای کسانی که از شرق ایران قصد سفر به مسقط را دارند، مناسب تر است.

یکی از نکات مهمی که برای سفر به مسقط باید مدنظر قرار دهید، مدت زمانی است که بسته به نوع و روش مسافرت می تواند متغیر باشد. اما به طور کلی اگر با پرواز مستقیم تهران مسقط این مسیر را طی کنید حدود ۲ ساعت و نیم طول می کشد. شما می توانید با خرید بلیط مسقط سفر خوشی را تجربه کنید.

اما اگر انتخاب شما سفر زمینی به مسقط باشد از بندرعباس ۶ تا ۷ ساعت و از ایرانشهر به مسقط حدود ۸ تا ۹ ساعت طول می کشد.

راهنمای سفر به مسقط | Muscat Travel Guide

آب و هوای مسقط و بهترین زمان سفر به آن

مسقط دارای آب و هوای گرم و خشک است. تابستان ها در این شهر بسیار گرم و شرجی و دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد. زمستان ها در مسقط ملایم و دلپذیر و دمای هوا بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد متغیر است. با این توضیحات بهترین زمان سفر به مسقط از اواخر ماه آذر تا اواسط فروردین است که هوا خنک و مطبوع می شود.

جاهای دیدنی مسقط

مسقط مملو از جاذبه های دیدنی و تاریخی است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قصر العلم | Al Alam Palace

قصر العلم: این کاخ سلطنتی که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و محل اقامت رسمی سلطان عمان است. قصر العلم از سه بخش اصلی قصر بیرونی، قصر درونی و حرمسرا تشکیل شده و بازدید از آن فقط در روز های خاصی از سال امکان پذیر است.

راهنمای سفر به مسقط | Muscat Travel Guide

مسجد جامع سلطان قابوس: این مسجد باشکوه که در سال ۲۰۰۱ میلادی افتتاح شده و یکی از بزرگ ترین مساجد جهان اسلام است. معماری این مسجد تلفیقی از سبک های مختلف اسلامی و از کاشی کاری، گچ بری و نقاشی های بسیار زیبایی در آن استفاده شده است.

مسجد جامع سلطان قابوس | Sultan Qaboos Grand Mosque

دارالاپرا السلطان قابوس: بنایی مدرن و زیبا که میزبان اپرا ها و کنسرت های مختلف است. این بنای مدرن و زیبا که در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شده، در طول سال و در مناسبت های مختلف میزبان اپرا ها، کنسرت ها و نمایش های مختلف است. معماری دارالاپرا السلطان قابوس برگرفته از معماری اسلامی و عمانی و گچ بری، کاشی کاری و نقاشی های بسیار زیبایی در آن به کار رفته است.

بازار مطرح مسقط | Mutrah Souq

بازار مطرح: این بازار سنتی که در قلب مسقط واقع شده است، مکانی عالی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی عمانی است. در این بازار می توانید انواع ادویه جات، عطر، جواهرات، لباس های سنتی و ظروف سفالی را پیدا کنید.

ساحل قرم عمان | Qurum Beach

ساحل قرم: این ساحل زیبا و آرام که در شمال مسقط واقع شده، مکانی مناسب برای شنا، آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی است. در ساحل قرم امکانات مختلفی مانند رستوران، کافه، هتل و پارکینگ وجود دارد.

نکات مهم برای سفر به مسقط

زمانی که برای سفر به مسقط برنامه ریزی می کنید، حتماً به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه کنید:

  • واحد پول عمان ریال عمانی است.
  • در مسقط می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
  • زبان رسمی عمان عربی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده در این کشور صحبت می شود.
  • برای سفر به عمان ایرانی ها برای اقامت ۱۴ روز نیازی به ویزا ندارند. در صورتی که اقامت شما بیشتر از این زمان طول خواهد کشید، برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید.
  • برای اقامت در مسقط هتل ها و اقامتگاه های مختلفی با سطوح مختلف کیفی و قیمتی وجود دارد. بهترین کار رزرو آنلاین اقامتگاه است تا در زمان سفر با مشکل مواجه نشوید.

مسقط کجاست و بهترین راه سفر به مسقط چیست؟

بهترین روش برای سفر ارزان به مسقط

سفر به مسقط اگرچه سفری ارزان برای شما نخواهد بود، با این وجود می توانید با به کارگیری نکات زیر، هزینه های خود را تا حد زیادی مدیریت کنید. این نکات عبارت است از:

از رستوران های محلی غذا بخورید.
از پروازهای چارتری و هتل های ارزان قیمت استفاده کنید.
برای گشت و گذار در شهر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
برای سفر ارزان به مسقط می توانید در فصل های کم گردشگر مانند تابستان سفر کنید.

خرید بلیط تهران مسقط

رزرو بلیط تهران مسقط

مسقط، پایتخت عمان، مقصدی جذاب و دیدنی برای سفر است. این شهر با جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد، آب و هوای مطبوع در زمستان و امکانات رفاهی مناسب، سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

برای رزرو بلیط هواپیما مسقط می توانید به وب سایت های فروش بلیط هواپیما مراجعه کنید.

1