7 ژوئیه 2024 - 04:17
http://dsfr.ir/b7q78i

نبض سفر

با بهترین هتل های تکسیم استانبول آشنا شوید

در این مطلب، به معرفی هتل تی کی تکسیم استانبول، یکی از بهترین هتل های این میدان می‌پردازیم و علاوه‌بر آن، چند مورد از هتل هایی که اقامت در آن‌ها متقاضیان بیشتری دارد را معرفی خواهیم کرد.

پیش بینی گردشگری آسیا در ۲۰۲۵

پیش بینی می شود گردشگری آسیا تا سال ۲۰۲۵ به سطح قبل از کووید برسد.

ساعت بازدید موزه خودروهای تاریخی تغییر کرد

ساعت بازدید از موزه خودروهای تاریخی ایران از هفته آینده تا ساعت ۲۰ افزایش می یابد.

اجاره آپارتمان به گردشگران در بارسلون ممنوع!

شهر بارسلون در اسپانیا برای کاهش هزینه های مسکن، اجاره آپارتمان به گردشگران خارجی را ممنوع می کند.

آغاز نخستین مجمع گردشگری بریکس

مجمع گردشگری بریکس با حضور ۹ کشور از جمله ایران در مسکو برگزار شد تا با توجه به تغییر چشم انداز سیاسی در جهان، راه کارهای تقویت روابط گردشگری و چشم انداز همکاری بین کشورهای عضو بریکس به بحث گذاشته شود.

درآمد میلیارد دلاری آلمان از یورو ۲۰۲۴

پیش بینی می شود رقابت های فوتبال یورو ۲۰۲۴ بیش از یک میلیارد دلار درآمد برای آلمان، میزبان این رقابت ها به ارمغان آورد.

تخت جمشید بودجه ندارد!

مدیر پایگاه تخت جمشید با تایید اینکه ردیف اعتباری این اثر جهانی از دو سال پیش قطع شده است، گفت: باید خواهش کنیم از محل اعتبار استانی، اگر بودجه ای اضافه آمد، به تخت جمشید بدهند.

رالی موتورسیکلت ها برگزار می شود

رالی تور گردشگری موتورسیکلت همزمان با عید قربان برگزار می شود. مدت زمان این رالی چهار روز خواهد بود و پیش بینی می شود که ۳۰ دستگاه موتورسیکلت شرکت کنند.

کشف گور دسته جمعی ۱۰۰ پسر جوان

محققان با بررسی بقایای بیش از ۱۰۰ نفر که در گودالی در «چیچن ایتزا» دفن شده بودند دریافتند که همگی این افراد مذکر و قربانی شده بودند.

لغو روادید، فرصت طلایی برای ایران و تونس است

سفیر ایران در تونس اظهار امیدواری کرد که با لغو روادید ۲جانبه و افزایش تعداد گردشگران بین ۲ کشور، انگیزه های لازم برای شرکت های هواپیمایی جهت ایجاد خط هوایی مستقیم فراهم شود.

دنیای گردشگری غذا و طعم های ترش و شیرین ساوه و زرندیه

غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس هر ملت است که با گذشت زمان و متناسب با جغرافیای هر منطقه شکل گرفته است. اصولا غذاهای بومی و محلی هر منطقه یکی از شاخصه های اصلی فرهنگ و جزو میراث معنوی آن منطقه محسوب می شوند.

شمار فوتی های ایران در حج به ۱۱ نفر رسید

رئیس جمعیت هلال احمر کشور شمار زائران فوت شده تا پایان روز دوشنبه (۲۸ خرداد) را ۱۱ نفر اعلام کرد و درباره چگونگی انتقال پیکر این زائران به ایران و یا خاکسپاری آن ها در عربستان توضیحاتی داد.

شرایط تحصیل در اتریش

هزینه‌های تحصیل در اتریش، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، به طور قابل توجهی پایین‌تر است. این امر، اتریش را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویانی تبدیل می‌کند که به دنبال تحصیلات با کیفیت با هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند.

تجربه فیل سواری در پارک ملی سریلانکا با رهاراز سفر

سفر به سریلانکا و تجربه فیل سواری در آن تجربه‌ ای فراموش ‌نشدنی خواهد بود که خاطرات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر به دنبال سفری هیجان‌ انگیز و خاطره ‌انگیز هستید، سریلانکا را انتخاب کنید.

بهترین هتل های دبی که می توان از ایران رزرو کرد

برای کسانی که دوست دارند تا اقامت در محیطی مجلل و باشکوه را تجربه کنند، رزرو هتل‌های 5 ستاره دبی این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا از بهترین خدمات بهره‌مند شوند که شامل موارد زیر هستند.

معرفی جذاب ترین گشت شهری دبی؛ بریم دبی!

در این مطلب، برخی از جاهای دیدنی دبی را که به صورت گشت شهری دبی ارائه می شود را معرفی خواهیم کرد.

معرفی نمایندگی زارا در استانبول؛ چرا این فروشگاه انتخاب مسافران است؟

در این مطلب قصد داریم نمایندگی زارا در استانبول را بررسی کنیم. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی یکی از موزه‌ های تهران در ساختمان بانک مرکزی قرار دارد و جواهرات ارزشمندی از فتوحات قرن‌های گذشته و هدایا و متعلقات سلطنتی را در معرض بازدید عموم قرار داده است.

تمدید نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد.

خزانه جواهرات ملی بازگشایی می شود

خزانه جواهرات بانک مرکزی همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بود که ادامه‌دار شدن این تعطیلی، به انتقال این گنجینه به خزانهٔ جدید بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد تهران که درحال ساخت است، ارتباط داده شد.

زمان بازگشایی «خزانه جواهرات ملی» اعلام شد

خزانه جواهرات ملی پس از حدود چهار سال تعطیلی، از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

برنامه ریزی مالی برای سفر به شهر استانبول

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با برنامه ریزی مناسب، هزینه سفر به استانبول را کاهش داده و سفری به یادماندنی و بی دغدغه به استانبول داشته باشید.

داستان تابوتی که در دریا گم شد

تصور بر این است که بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند مصر باستان جایی در موزه‌های مشهور نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شده‌اند یا در مقبره‌ها و هرم‌ها جا خوش کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد تابوت یکی از فرعون‌های مشهور مصر از مدت‌ها قبل در اعماق دریا محبوس شده است.

ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از حضور ارزیاب یونسکو و ایکوموس برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک در لرستان خبر داد و گفت: ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک نقش مهمی در توسعه گردشگری لرستان دارد.

تایلند سفری خاطره انگیز با آرزوی سفر

سفر به تایلند می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی و هیجان‌انگیز زندگی شما باشد.

ساماندهی محوطه تاریخی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از اجرای طرح ساماندهی محوطه تاریخی نقش رستم خبر داد.

تبلیغات در ایرلاین؛ معامله برد-برد

دوره تبلیغات گل درشت و مستقیم تمام صفحه مجله ای و بازاریابی های سنتی پرهزینه به پایان رسیده است، اکنون اجزا صنعت گردشگری از خود گردشگر گرفته تا فعالان شبکه های اجتماعی تا یک تیزر چند ثانیه ای هوشمندانه جذاب در موقعیت درست در وسیله سفر مانند هواپیما موثرتر است حتی می تواند آغازگر یک سفر دیگر باشد.

اهمیت حراست از حریم «قلعه ساسانی شاه دژ» اصفهان

«شاه دژ» بر پیشانی بلند کوه «صفه»، حکایت از دیرینگی و اهمیت این میراث طبیعی و تاریخیِ اصفهان دارد، جایی که پایگاه حفاظت و حراست شهر بوده و بخشی از تاریخ اصفهان را روایت می کند اما اهمیت حفظ حریم این دژ و منظر تاریخی و طبیعی صفه تا چه اندازه است؟

مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر اطراف صادر شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش گفت: برای اولین بار مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر اطراف صادر شد.

پیوند میان میراث فرهنگی و اقلیم

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر جغرافیای ایران، زاگرس و البرز را نداشت اکنون یک کویر به تمام معنا بود، خطه زیبای البرز و زاگرس باعث تغییر اقلیم ایران شد و بعدها تمدن نیز بر پایه همین دو عنصر طبیعی شکل گرفت.

دیپلماسی حج؛ فراز و نشیب تمتع و عمره

عمره مفرده و حج تمتع دو موضوع مهم برای مسلمانان و از جمله مسلمانان ایران است. عمره امسال پس از یک وقفه ۹ ساله دوباره از سرگرفته شد و حج تمتع نیز پس از پایان همه گیری کرونا، در سه سال اخیر به طور مستمر انجام شده است.

آیدکس ۲۰۲۴، فرصت دیدن واقعیت کرمان

همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از عصر روز دوشنبه به مدت چهار روز در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان استان کرمان آغاز به کار کرد.

نقش هوش مصنوعی در رونق گردشگری فرهنگی چین

در تعطیلات اول ماه مه سال میلادی ۲۰۲۴، نمایشگاه های تعاملی و همه جانبه چین نه تنها گردشگران را شگفت زده کردند، بلکه انگیزه جدیدی به رونق گردشگری فرهنگی چین دادند.

«نقش رستم» آبستن چه حادثه ای است؟

شکاف ها در محوطه باستانی نقش رستم تشدید شده و حفره هایی در پایین دست آرامگاه چهار شاه هخامنشی و نقش برجسته ها پدید آمده است. گروهی از اساتید دانشگاه شیراز در بررسی اولیه نظر داده اند که پدیده رخ داده در نقش رستم، بیشتر فروشست است. هرچند برای تشخیص دقیق تر قرار است آزمایش های علمی تر انجام شود.

گمشده های «موزه بریتانیا» پیدا شد

مسئولان «موزه بریتانیا» اعلام کردند که بیش از ۶۰۰ شیء گمشده یا ربوده شده از این موزه پیدا شده است.

سقوط ارز ژاپن و رونق گردشگری

آژانس گردشگری ژاپن اعلام کرد که برای دومین ماه متوالی تعداد بازدیدکنندگان از ژاپن از ۳ میلیون نفر گذشت.

کشف استخر ۱۶۰۰ ساله در آلبانی

باستان شناسان بقایای یک استخر رومی سرپوشیده و منحصربه فرد را در «آلبانی» کشف کردند.

در مهم ترین برج های دبی چه می گذرد؟

برج خلیفه چند متر ارتفاع دارد و چه کارهایی می توان انجام داد؟ برج مارینا دبی چند متر ارتفاع دارد و مخصوص انجام چه کارهایی است؟

کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد

کارگروه گردشگری دوچرخه با مشارکت جمعی از فعالان این حوزه در تعامل با دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد.

موزه هایی که حداقل یکبار در طول عمر باید دید

همزمان با روز جهانی موزه که به عنوان ابزاری قدرتمند برای تبادل فرهنگی و تعمیق درک متقابل جوامع محسوب می شود، نگاهی خواهیم داشت به مشهورترین موزه های جهان که محل نگهداری ارزشمندترین میراث تاریخ بشری و آثار هنری هستند.

جای خالی هنرمندان گچ بری در مرمت بناهای تاریخی ایران

هنرمندان گچ بر که به مناسبت روز جهانی موزه ها در موزه زمان گردهم آمدند درخواست کردند تا از هنر پیشکسوتان در مرمت آثار تاریخی استفاده شود.

سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در ورزقان

عزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از آخرین وضعیت جلسه هیأت دولت و خبر «فرود سخت» هلی کوپتر حامل رئیس جمهور نوشت.

راهنمای سفر به نجف و تجربه یک سفر به سوی کوی عاشقان

راهنمای سفر به نجف مخصوص زائران و عاشقان اهل بیت و امام علی نگارش شده تا بتوانند به صورت کامل از سفر خود بهره ببرند.

معرفی بهترین آژانس مسافرتی در تهران

در جستجوی بهترین آژانس هواپیمایی تهران هستید برای دستیابی به اهداف خود هستید؟ انتخاب یک شرکت مهاجرتی معتبر می‌تواند مسیر مهاجرت به کشورهایی با سطح بالای زندگی را برای شما هموار کند.

گردهمایی فولکس ها در ۶ شهر ایران

فولکس سواران به بهانه روزی که به نام «فولکس واگن» در ایران نام گرفته است، در ۶ شهر گردهم می آیند.

رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم تر دیده شده از تاریخ ایران

الواح هخامنشی استردادشده از آمریکا به ایران، به همراه مجموعه ای از آثار تاریخی کم تر دیده شده از موزه ملی ایران، همزمان با هفته میراث فرهنگی رونمایی می شود.

سومین جشنواره نعناع در سمنان برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از برگزاری سومین جشنواره گردشگری نعناع در این شهرستان خبر داد.

شرکت های اتوبوسرانی با قیمت های به صرفه

قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط سایر وسایل نقلیه ارزن‌تر است. به همین دلیل برای سفرهای داخلی و حتی خارجی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

لذت بردن از تفریحات تابستانی در سواحل دبی

در این مقاله، ما به معرفی بهترین سواحل دبی خواهیم پرداخت که هر یک، تجربه ای منحصر به فرد از تفریحات تابستانی را ارائه می دهند.

نبض گردشگری اروپا در دست چینی ها

گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد؛ زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشورهای اروپایی محسوب می شود.